Olen ilmoittautunut ehdolle ensi syksyn seurakuntavaaleihin Roihuvuoren seurakunnassa. Viiteryhmäni on Tulkaa kaikki -liike, joka painottaa yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa sekä päätöksenteon avoimuutta evankelis-luterilaisen kirkon piirissä. Kaikki kirkon liberaalit ryhmät ovat puolestaan yhdistyneet vaaleissa Yli kaikkien rajojen -vaalilistalle.

Mielestäni kirkon tulee tavoitella uudistumista ja monimuotoistumista toiminnassaan. Kirkon tulisi tavoittaa erityisesti niitä ihmisiä, jotka kokevat kilpailuyhteiskunnan kovat ja itsekkäät arvot vieraina. 

Evankeliumi on annettu meille kaikille. Mutta aivan erityisesti lapsille ja nuorille, joiden tulevaisuudenusko on vaakalaudalla yhteiskunnan näköalattomuudesta johtuen. Sekä ihmisille, jotka kokevat jäävänsä syrjään ja marginaaliin esimerkiksi työttömyyden, asunnottomuuden, päihdeongelmien, seksuaalisen suuntautumisen tai etnisen taustansa vuoksi. 

Syksyllä 2013 hakeuduin Tuomasmessuun, kun esikoisemme Santerin huumeongelma paheni ja tunsin, ettei toivoa enää ollut. Messussa koin saavani olla juuri sellainen kuin olin ilman, että minulta edellytettiin mallikansalaisuutta tai ”tosiuskovaisuutta”.  Sain myös rukoilla poikani puolesta. Tuomasmessusta on ajan mittaan tullut hengellinen kotipesäni, jossa käyn muutaman kerran vuodessa, useimmiten puolisoni kanssa.

Olen lupautunut myös Roihuvuoren seurakunnan sururyhmän toiseksi ohjaajaksi ensi syksynä.

Kun maailma kotimaassa ja kansainvälisesti näyttää muuttuneen yhä sekasortoisemmaksi, kirkon sanoman merkitys jatkuvuuden ja yhteisöllisyyden ylläpitäjänä korostuu. Tarvitsemme ilon pisaroita, toivoa ja lähimmäisenrakkautta. Tulkaa kaikki!